سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1دبی سنج هوا - انومتر دیجیتال - ترمومتر محیطی ای زد AZ 8906306001355733000133000
بستن

روش تنفسی ویم هاف چگونه است؟

در این پست به مکانیسم اثر روش تنفسی او و تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده است پرداخته می شود.

روش او بسیار ساده است و بر مبنای تغییر اسیدیته بدن توسط اکسیژن رسانی به سلولها و ترشح آدرنالین کار می کند. وقتی تکنیک تنفسی او به درستی انجام شود بدن فرد در حالتی قرار می گیرد که قادر است محدودیت های فیزیکی را کنار بزند که هرگز فکر آن را هم نمی کرده است. بدن، دیگر از سرما، گرما، تشنگی، گرسنگی و تقریبا از هیچی نمی ترسد و موقتا به نوعی جاندار قدرتمند وحشی تبدیل می شود.
 
  
 

روش تنفسی ویم هاف چگونه است؟

در مرحله اول ابتدا قرار است که میزان خون، قلیایی تر شود و به بالای ۷ برسد. این کار با اکسیژن رسانی زیاد توسط تنفس انجام می شود. بدین منظور با دهان باز، ۳۰ بار تنفس بسیارعمیق ولی سریع انجام دهید. تنفس باید بسیار قدرتمندانه انجام شود و تمام شش را پر کند و سپس خالی شود. در این حالت ممکن است ارتعاشات خفیفی در بدن حس شود. شاید هم سردرد خفیفی بگیرید. با این کار بخشهایی از مغز ما که مغز نخستی (مغز اجدادی) نام دارد و از اجداد خزندگان ما تکامل یافته است در برابر این خون قلیایی شده احساس خطر می کند و به طور ناخودآگاه دچار استرس موقتی می شود. اسیدیته خون باید تقریبا خنثی باشد (نزدیک ۷) تا زندگی میلیون ها سلول در خطر نیفتد. برای مقابله با این استرس ایجاد شده، مغز اجدادی ما به غدد مربوط به ترشح آدرنالین فرمان می دهد تا آدرنالین بیشتری تولید کند.
آدرنالین باعث ایجاد قدرتهای عجیب در بدن می شود. حتما ماجراهای واقعی در مورد افزایش ناگهانی قدرت بدن مطالعه کرده اید. برای مثال یک مادر، فرزند خود در حالی دید که بخش هایی از بدن او زیر ماشین گیر کرده بود. این مادر که نه ورزشکار بود و نه قدرت بدنی بالایی داشت در آن لحظه چنان قدرتی پیدا کرد که توانست تقریبا ماشین را بلند کند تا فرزند خود را نجات می دهد. این موضوع تا مدت ها در رسانه ها صدا کرد. وقتی آدرنالین خون افزایش پیدا کند هیچ چیز مانع شما نمی شود و چیزی باعث ترس شما نمی گردد. تقریبا مانند هیولایی سرکش می شوید که مرگ هم شما را نمی ترساند. عجیب نیست که برخی افراد می گویند وقتی عصبانی می شوند زور بدنی آنها چند برابر می شود. به هر حال هدف از آزادسازی آدرنالین در این روش تنفسی، نجات زندگی شما است. پس مغز اجدادی شما تمام پتانسیل های خود را آزاد می کند.
بعد از آنکه این ۳۰ بار تنفس به شرحی که گفته شد انجام شد و آدرنالین به صورت کنترل شده در خون آزاد شد، نوبت به مرحله دوم می  رسد.
در مرحله دوم، یک نفس عمیق و آرام بکشید و همه هوا را از شش های خود خارج کنید. در حالی که شش های شما خالی است نفس خود را حبس کنید تا هوای جدید وارد نشود. سپس همین وضعیت را تا جایی که می توانید حفظ کنید. در این حالت به طور موقت، اکسیژنی به خون شما وارد نمی شود. بنابراین میزان CO2 خون افزایش پیدا می کند تا به کمک غدد مرتشحه آدرنالین بیاید. این حبس تنفس بدون هوا که نوعی خلاء هوایی در شش پدید می آورد باعث افزایش شدید متابولیسم سلولها می شود. مدت زمان این نوع حبس تنفس که با نفس نکشیدن همراه است حداقل ۲۰ ثانیه باشد و بعدها به چند دقیقه هم برسد.
در مرحله سوم، دم عمیقی بکشید و دیگر بر خلاف مرحله قبل، بازدم را انجام ندهید. حالا شش های شما پر از هوای تازه و اکسیژن دار است. همین حالت را تا ۲۰ ثانیه یا بیشتر حفظ کنید. با این کار دستگاه عصبی سمپاتیک فعال شده و موجب اکسید شدن CO2 و فسفر شده و باز هم آدرنالین بیشتری ترشح می شود.


خلاصه روش تنفس Wim Hof به این صورت می  شود:

۱)    ۳۰ بار تنفس برای بمباران اکسیژنی خون و Hyperventilation که به معنی تغییر الگوهای تنفس به نحوی که اکسیژن بیشتری به شش ها وارد شده و CO2 بیشتری هم نسبت به حالت عادی، شش ها را ترک کند و میزان آن در خون کاهش پیدا کند. (نتیجه کار می شود ترشح آدرنالین از غدد فوق کلیه)
۲)    حبس تنفس در حالتی که شش ها خالی است (تولید CO2 یا کربن دی اکسید سلولی)
۳)    حبس تنفس در حالتی که شش ها پر از هوا است (که موجب اکسید شدن CO2 توسط دستگاه عصبی سمپاتیک می شود)
در نتیجه شما موقتا تبدیل به یک سوپرانسان قدرتمند می شوید. کسانی که برای بارهای اول این تمرین را اجرا می کنند سطحی از هیجان را مشابه وقتی که بانجی جامپینگ انجام می دهند تجربه می کنند. به دلیلی اتفاقای که در طی تمرین در بدن شما رخ داده است ممکن است حالتی از سرخوشی و آرامش ذهنی و سطح انرژی بالا را نیز تجربه کنید.
این روش در تومو مدیتیشن یا Tummo meditation نیز استفاده می شود تا گرمای زیادی در بدن تولید شود و کندالینی نیز تحریک شده و انرژی آن در چاکراها جریان پیدا کند و برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.
نظر آقای ویم هاف این است که اگر اکسیژن بیشتر در شش های خود وارد کرده و وارد جریان خون کنیم انسان های قدرتمندتری می شویم. آدرنالین آزاد شده در اثر این کار باعث افزایش هوشیاری، آگاهی، انرژی و افزایش دمای بدن می  شود. اگر کسی میزان ترشح آدرنالین را در بدن خود کنترل کند بنابراین می تواند بدن خود را برای کارهایی که می خواهد برنامه ریزی کند.



برخی از افراد ممکن است ایراد بگیرند که این سطح از آزادسازی آدرنالین برای بدن خطرناک نیست؟ اگر اکسیژن دهی خون به میزان خیلی بالا انجام شود و اسیدیته خون خیلی افزایش پیدا کند و میزان ترشح آدرنالین به طرز عجیبی بالا برود مسلما برای بدن سودمند نیست و ممکن است حالاتی چون سردرد شدید، گیجی و حتی تشنج پدید آید ولی روش آقای ویم هاف، کاملا کنترل شده است و آزادسازی آدرنالین در بدن به میزان مناسبی انجام می شود. سردرد و حالت گیجی که موقتا پدید می آید هم عادی است.
به هر حال اگر کسی به انواع بیماری های مربوطه که ممکن است انجام این روش باعث بروز مشکلات بیشتر شود مبتلا است در این صورت این تکنیک تنفسی را انجام ندهد و از سایر روش های تنفسی ملایم استفاده کنند. شاید هم لازم باشد که قبل از انجام این گونه تمرینات تنفسی با پزشک خود مشورت کنند.
مسئله دیگر اینکه آیا زندگی ما به قدری استرس آور نیست که حالا بخواهیم موقتا به قدری به بدن خود استرس دهیم که مغز اجدادی ما را شدیدا تحریک کرده و باعث آزاد سازی آدرنالین شود؟ به عقیده ویم هاف اصلا چنین نیست. او اعتقاد دارد که زندگی مدرن، بیش از حد ما را تنبل کرده است. بدن ما در طی فعالیت های روزانه خیلی تحریک نمی شود. ما برای مقابله با سرما و گرما از وسایل تعدیل کننده درجه هوا مثل کولر و بخاری استفاده می کنیم. سیستم عصبی ما به قدری ضعیف شده است که نمی توانیم آن را در برابر عوامل مختلف تست کنیم.
کافی است یکی از اطرافیان ما دچار سرماخوردگی شود. در این صورت همه ما بیمار می شویم. سیستم ایمنی بشر تا حد زیادی ضعیف شده است و یکی از دلایل آن دوری از چالش های محیطی مختلفی است. به همین دلیل است که آقای ویم هاف تمرین ماندن در سرمایی در حد یخچال های قطبی را انجام دهد. با این کار او قدرت های درونی خود را با اعماق وجودش ارتباط داده و ارتباطات فراموش شده بین ذهن و بدن را تقویت می کند به اندازه ای که تا به حال توانسته است ۲۶ دکورد جهانی را در این زمینه ها نصیب خود کند.

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1399/7/07     
تعداد مشاهده :12783
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : ورزش های عمومی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 91
تاریخ :1403/2/10
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.